6/24/2010
青団子は? コブラに食われる?
青団子は前進した・・・
赤団子は引き分けで、決勝トーナメントへ
青団子は?
21世紀の最重要ポイント、ブレーンで負ける・・・
柔らか頭こそ、創造の原点・・・
サッカー少年だった僕のヒーローは、やはり、ペレだ~~~
ペレのTシャツに注目~~~
ペレ+α
Be Ahead! 前進せよ!
Be Unique! 個性的であれ!
Be Creative! 創造的であれ!
Creator Aoyagi YoSuKe
日本サッカーの原点、ドイツのクラマーさんの3Bとは? つまり、サッカーの基本です。
そして、ペレ+αは、現代サッカーの3Bです・・・
クラマーさんの3B - 基本
Body Balance 体
Ball Control 技
Brain 脳
ペレ+αの3B - 応用
Be Ahead! 前進せよ!
Be Unique! 個性的であれ!
Be Creative! 創造的であれ!
基本は大事、応用はカナメ
です・・・
6月25日 6時59分
サッカーのワールドカップは日本がデンマークに3対1で勝ち、 海外で開かれたワールドカップで初めての決勝トーナメント進出を 果たしました。さいたま市の埼玉スタジアムでは、 およそ4600人が大画面で試合を観戦し、 日本代表の勝利を喜び合っていました。
大画面で試合が観戦できるさいたま市緑区にある埼玉スタジアムで は、午前3時半の開始にもかかわらず、チケットは完売し、 およそ4600人のサポーターが集まって日本代表に声援を送りま した。前半、本田圭祐選手の先制ゴールが決まると、 大歓声が響き渡り「ニッポン、ニッポン」 というコールがわき起こりました。その後、 日本が追加点をあげて前半を2対0で終えると、 日本代表のユニフォーム姿で観戦していた男性は「 2点とって最高です。 このまま逃げきって絶対に決勝トーナメントいってほしい」 と興奮気味に話していました。そして、 後半も追加点をあげて日本が3対1で勝つと、 サポーターどうしで抱き合ったり、 バンザイをしたりして喜んでいました。若い女性のグループは「 勝って最高です。このまま優勝してほしい」と話していました。 また、スーツ姿の会社員の男性は「最高です。 これから仕事ですが、頑張れます」と疲れた様子も見せず、 日本代表の勝利を喜んでいました。
赤団子は引き分けで、決勝トーナメントへ
青団子は?
21世紀の最重要ポイント、ブレーンで負ける・・・
柔らか頭こそ、創造の原点・・・
6/14/2009
ペレ+アルファー
サッカー少年だった僕のヒーローは、やはり、ペレだ~~~
ペレのTシャツに注目~~~
ペレ+α
Be Ahead! 前進せよ!
Be Unique! 個性的であれ!
Be Creative! 創造的であれ!
Creator Aoyagi YoSuKe
日本サッカーの原点、ドイツのクラマーさんの3Bとは? つまり、サッカーの基本です。
そして、ペレ+αは、現代サッカーの3Bです・・・
クラマーさんの3B - 基本
Body Balance 体
Ball Control 技
Brain 脳
ペレ+αの3B - 応用
Be Ahead! 前進せよ!
Be Unique! 個性的であれ!
Be Creative! 創造的であれ!
基本は大事、応用はカナメ
です・・・
6月24日 21時36分 日本時間の25日未明に決勝トーナメント進出をかけて日本と対戦 このうちコペンハーゲン市内のスポーツ用品店では、 コブラとは? コブラ派、コペンハーゲンなどの前衛芸術家集団 Co デンマーク・コペンハーゲン Br ベルギー・ブリュッセル A アムステルダム・オランダ コブラ派の共同アトリエ・・・ ヨ-ロッパで、コブラ派の美術はとても元気が良い。此処は、 本家本元のコブラ派とは? (出典) http://www.cobra-museum.nl/en/ CoBrA, a dangerous snake? A cobra is indeed a dangerous snake, but here the word Cobra is derived from the French names of the cities of Copenhagen, Brussels and Amsterdam. The artists who founded the CoBrA group during a major international conference held in Paris in 1948 came from these three European capitals. A curled snake became the symbol of the movement. It was in the Paris café Notre Dame that Asger Jorn (from Copenhagen), Joseph Noiret and Christian Dotremont (from Brussels) and Constant, Corneille and Karel Appel (from Amsterdam) signed the manifesto 'La Cause était entendue’ (The Case was Heard). This manifesto, drawn up by Dotremont, was a response to a statement by the French Surrealists entitled 'La Cause est entendue' (The Case is Heard). In it Dotremont makes it clear they are no longer in agreement with the French artists. The CoBrA painters wanted to break new ground, preferring to work spontaneously and with the emphasis more on fantastic imagery. In 1951 the CoBrA movement was officially disbanded, yet during its short existence CoBrA rejuvenated Dutch modern art. Who are the Cobra artists? The core of the CoBrA group consisted of the aforementioned painters who had signed the manifesto. They were soon joined by many other artists and in the end over forty artists were members of the CoBrA movement or indirectly involved. Not only painters, but also sculptors, poets, photographers and filmmakers felt drawn to CoBrA’s aims. Below is an alphabetical list of the group’s leading members: from Denemarken: Mogens Balle, Ejler Bille, Henry Heerup, Egill Jacobsen, Carl-Henning Pedersen. from België: Pierre Alechinsky, Hugo Claus, Reinhoud d'Haese. from Nederland: Eugène Brands, Lucebert, Jan Nieuwenhuys, Anton Rooskens, Theo Wolvecamp. Artists from countries other than the original three also took part, including: Jean Michel Atlan (Algeria), Jacques Doucet (France), William Gear and Stephen Gilbert (Scotland), Karl Otto Götz (Germany) and Shinkichi Tajiri (America). The CoBrA style The CoBrA artists painted directly and spontaneously. Just like children, they wanted to work expressively without a preconceived plan, using their fantasy and much colour. They rebelled against the rules of the art academies and aimed at a form of art without constraint. They also explored working with all kinds of materials: the experimental was paramount. The Danish CoBrA artists were already experimenting well before the Second World War and Asger Jorn encouraged Constant Nieuwenhuys to do the same in the Netherlands. Subsequently, Constant, together with a band of artists that included Karel Appel and Corneille, set up the ‘Dutch Experimental Group’ on 16 July 1948 which became the CoBrA group on 8 November 1948. --- Creator Aoyagi YoSuKe 1.Cobra&BirdMan&Garuda コブラと鳥男とガルーダ コペンハーゲン+ブリュッセル+アムステルダム( 日本版コブラは、砂漠の毒蛇、インドの蛇使い、アラブの蛇使い、 鳥男は鳥居を棲家にしていて、鳥居より飛び立つ( 【Garuda 梵】ガルーダ 伝説上の巨鳥で、竜を常食とし、ヴィシュヌ神を乗せる。 鬼姫औ CoBrA http://artharbour-gaia. (The Gaia Art Harbour) 鳥男 औ Bird Man 鬼姫औ GaRuDa |
--
Aoyagi YoSuKe - Art Harbour
Partnership: Google, Inc. AdSense program / Amazon.co.jp Associate program
http://artharbour-gaia.
(The Gaia Art Harbour)
Mizuho Bank/Credit Master
0 件のコメント:
コメントを投稿